Servis

Typ služby Cena
Montáž vázání 250,-Kč
Malý servis lyže
přebroušení skluznice, broušení hran, preparace skluznice základním parafínem
350,-Kč
Velký servis lyže
začištění rýh, přebroušení skluznice, broušení hran, preparace základním parafínem
450,-Kč
Malý servis snowboard
přebroušení skluznice,broušení hran,preparaceskluznice základním parafínem
400,-Kč
Velký servis snowboard
začištění rýh,přebroušení skluznice,broušení hran, preparace základním parafínem
550,-Kč

Vše děláme na strojích Wintersteiger.

Příprava lyží na sezónu

V lednu 2011 proběhl rozhovor, kde se se můžete dozvědět nějaké informace k přípravě lyží na zimní sezónu. V článku najdete i video, kde je vše prakticky ukázáno. Níže si dovoluji vybrat pasáže z článku. Kompletní článek si můžete přečíst a video shlédnout na hobby.idnes.cz.

Údržba

Největší chybou, kterou dělá hodně lyžařů, je, že opřou lyže po sezoně někam do sklepa do kouta a začnou se o ně starat až s prvním sněhem. Plastová skluznice ale během této doby stárne. Výsledkem je, že lyže nejedou ani po ideálním sněhu. Ale nejen to, hlavně se hůře ovládají, což znamená větší riziko pádu. Přitom by stačilo nechat udělat i po sezoně takzvaný velký servis, kdy se skluznice nakonzervuje, hrany dobrousí a lyže pak vydrží daleko déle než bez údržby.

V prvním kroku se lyže očistí na brusném pásu, aby se ukázaly všechny neduhy, hlavně rýhy ve skluznici. Brousí se pod vodou, jinak by se skluznice zničila teplotou a spálily hrany.

Pak se ze skluznice otře voda a vysuší se teplovzdušnou pistolí. Kdyby nebyla suchá, opravný vosk by pořádně nepřilnul.

Oprava skluznice

V této fázi se pomocí speciální pistole nanáší kofix. Černý nebo bílý podle barvy skluznice.

Když se nanese „záplata“, nechá se zhruba deset minut zatvrdnout. Ze svrchní vrstvy se nahrubo odstraní nadbytečný vosk speciálním sekáčkem podobným hoblíku, pokračuje se opět na brusném pásu.

Broušení

Poté, co se srovná skluznice, přichází na řadu broušení spodních hran. „Univerzální broušení pro běžné lyžování se dělá na 89 stupňů, závodníci pak přicházejí s individuálními požadavky.

Broušení bočních hran je snazší, lyže se přiloží na váleček, který lze k brusnému pásu naklánět pod různými úhly. Nakonec se oblast kolem špiček a patek opět ztupí. Kdyby hrany zůstaly ostré po celé délce, v obloucích by se zasekávaly.

Voskování

Lyže se položí na voskovačku a válečkem se nanese po celé ploše stejnoměrná vrstva vosku. Na posledním stroji s ohřátým pásem se vosk zažehlí.

Když se teď na lyži podíváte, bude vám připadat jako nová z obchodu. Na závěr můžeme jen zlehka plastovou stěrkou sundat vosk z hran, ale v podstatě to není třeba. Po dvou stech metrech jízdy by se setřel i tak. Ale my máme rádi, když se mohou zákazníci přesvědčit, že mají hrany vzorně nabroušené.

Celý rozhovor s Jiřím Babicou včetně videa můžete shlédnout na http://hobby.idnes.cz